Friday, March 5, 2010

Loll maratonimõte

Otsisin paar päeva tagasi keldrist vanu hokivihikuid. Ei leidnud. Kuid leidsin hoopis paki vanu diplomeid, mille hulgas oli nii mõnigi üllatus.

Nagu näiteks 1985.aastal XII Tartu-Otepää jooksumaratonil saadud 15.koht ajaga 2:54.16.

Kummaline, et sellest jooksust ei mäleta suurt midagi, ehkki lõpuaeg oli täitsa OK. Ju siis midagi erilist ei juhtunud, nagu näiteks ühes varasemas meenutuses. Meelde tuli vaid päikeseline, soe Otepää ja üks rõõmus ning jutukas jooksja - Raivo Rõõm. Võimalik, et tema oli tookordse maratoni võitja (tegelikult võitis orienteeruja Urmas Kannumäe, aeg 2.30).

Näiteks siis saavutatud ajaga oleksin eelmisel aastal olnud 2. ja aasta varem 1. Kui 1985 joosti "mäest üles" Otepääle, siis nüüd kulgeb rada vastupidi - Otepäält Tartusse, mis on muidugi natuke lihtsam. Lisaks on tänapäeval igasugu geele jm "dopingaineid", millest 25 aastat tagasi ei osatud unistadagi.

Vaatasin seda diplomit ja mõtlesin:

- sündisin 1960, kui toimus esimene Tartu suusamaraton ja Jüriööjooks (Keilas). Samal aastal sündis praegune o-konkurent Tiit Tali, kes on selle maratoni kahekordse võitjana hoidnud nüüd juba korraldajana toredat traditsiooni jätkuvalt elus.
- aastal 1985, kui jooksin 12. Tartu-Otepää maratoni, olin 25 aastane
- nüüd, aastal 2010, olen 50, seega täpselt 2x vanem. Maratoni jrk number on 37.
- Tartu-Otepää maraton oli mul kunagi esimene (aeg 3.19). Viimast korda juhtus siis nii, et 30km-l tõstsin oluliselt tempot, sest olin alguses liiga ettevaatlikult liikunud. Tarkus, et tõeline maraton algab 30km-st, ei pidanud tookord paika.

Niisiis, 27.märtsil kell 12.00 üritan olla Otepää vallamaja ees stardirivis (juhend). Muretsen vaid vasaku põlve pärast, mis on teinud valu sügisest saati. Kuid kes ei riski, see ... ei joo.

Millise eesmärgiga joosta?
Kui suudaksin maratoni läbida 4.30min/km, tuleks aeg ca 3.10. Tõenäoliselt läheb üle, kuid loodetavasti mitte üle 5 minuti. Kuid äkki tuleb hoopis alla 3.10, pole õrna aimugi.

Pikki pingutusi on viimastel aastatel kogunenud omajagu. Eriti valusad on 24h rogainid. Üldine hetkevorm pole laita, lisaks on 3 nädalat aega nö "tippvormi" timmimiseks. Paar nädalavahetust tuleb end tõsisemalt ära väsitada. Põhiliselt tempojooksudega, ilma lõikudeta. Ei mingeid kiirendusi talvel.

Homme ongi plaanis teha väsimuse foonil 20+20. Alustan kell 11 nagu ükskord varem. Kes viitsib kaasa lüüa ...

Vaja oleks uusi tosse.

5 comments:

Anonymous said...

Kes riskib joosta Otepää maratoni, see Ukrainas ei jookse.

Ott
ps.Kadrioru vanasõna

eduardp said...

Ptüi, ptüi, ptüi, peaasi, et rajale jõuab. Kuu ajaga peaksid isegi kondid kokku kasvama (E.Saue näitel).

Aga kui Ukrainas joosta ei saa, siis saab marssida nii nagu (Lääne-) Ukraina partisanid teevad allolevas videos.

http://www.youtube.com/watch?v=P0_O4wGjsn0&feature=email

Anonymous said...

oo! mul täpselt samasuguse disainiga eksemplar ja samast aastast. koht küll 1. ja ujumises. arvatavasti osalejaid oli väga vähe :)

Meelis M. said...

Kuidas nädalavahetuse 20+20 läks võrreldes eelmise korraga?
Mul endal on juba kaks nädalat sunnitud treeningpausi, terve pere mingi viirushaiguse küüsis!

eduardp said...

Hommikul oli korralik väsimus ja jätsin seepärast suusatamise ära. Tegin maanteel 21km (1.43h). Sääre jm maantee-spetsiifilised lihased sai päris valusaks, ehkki tuli enamasti joosta lumelibedal teel. Varsti oleks vaja rohkem asfalti, et õiget jooksusammu kätte saada ja vastavaid lihaseid timmida.
Vot selline trennijutt tuli.