Saturday, April 17, 2010

100 ei= 90

Kui juba viga teha, siis mitu. Nagu orienteerumisrajal.

Varem, kui kiirusepiirang maanteel oli 90, läks auto spidomeeter ikka 100-ni või natuke üle selle. Eelmisel nädalavahetusel Pekole sõites läks Tartu maanteel samuti. No ikka läheb.

Mõned päevad hiljem sain 2 e-kirja aadressilt menetluskeskus@politsei.ee.









- 10.04.2010 kell 09:03 Tallinn - Tartu - Võru - Luhamaa maantee 72.5 kilomeetril (101 km/h +/- 5 km/h)
- 10.04.2010 kell 09:33 Tallinn - Tartu - Võru - Luhamaa maantee 113.8 kilomeetril (100 km/h +/- 4 km/h)

Seega 6+6=12km/h ületamist, korrutame 50-ga, saame 600.- krooni stardimaksule juurde.
Õnneks praegu ei trahvita. Aga mulle see mikroületuse värk ei meeldi.

Fotosid politseist tellima ei hakka.


17 comments:

Anonymous said...

Näed sa siis, kiiruskaamerad töötavadki! Kas välklambi välkumist ka nägid või tulid need teatised üllatusena?
J.

eduardp said...

Miski punane tuli korra sähvatas. Klubikaaslased väitsid õhtul, et pilt tehti ära. Ootasin kerge ärevusega ühte teadet, aga et neid kaks tuli, oli muidugi üllatus :)

Anonymous said...

Kuidas nad Sinu e-posti aadressi teada said?

AL

Anonymous said...

Maksuametis on kindlasti meiliaadressid olemas. Kodanikuportaalis?
TA

Anonymous said...

Mul sama lugu.
Emam ei julge mööda ka sõita: olin ühest veokist möödasõidul ja täpselt kõrvuti olles nägin punast välku. Sain ka teate ja kiiruseks "ainult" 100km/h :)

AR

Meelis M. said...

Panin omale GPSi need kiiruskaamerad sisse ja iga kord hoiatas ilusasti, kui kaamera lähenema hakkas! Hoidsin kiiruse osuti 97 peal ja pilte ei tehtud!
Aga "suulise" kirjaliku hoiatuse sain hoopis peale Tartut Võru maanteel ühissõiduki rajal sõites. No ma ei tea, mittu ühissõidukit ööpäevas seal sõidab!!

eduardp said...

Kus need kaamerad täpselt asuvad?

AL, e-meili küsimus on hea, kuid ei tea, kust see ametlik info politseile tuleb. Eks olen igale poole oma meiliaadressi pannud. Kui aga mõnel inimesel aadressi pole, kas siis tuleb kiri postiga?

Keegi ütles, et temal tuli hoiatuskiri +3km/h ületamisega.

Marek said...

Meie auto sai ka hoiatuse ühissõidukireal sõitmise eest, kuna tahtsime mööduda ühissõidukist, kes sugugi ei mõtnud oma reas. Üldse on mõttetu see ühissõidukirida seal väljaspool linna. Pärast seda ju pöördekoht. Ühissõidukirida on ikka linnas selleks, et buss saaks kiiremini edasi. Linnast väljas aga suht mõttetu.

Rain said...

Mismõttes mikroületus? Kui sul on kiirus 10 km/h suurem kui lubatud, siis tegu pole ju mikroületusega? Palju võiks seadust rikkuda, et see oleks meeldiv?

Meelis M. said...

Kiiruskaamerate info tuleb netist alla laadida ja siis oma gps-i sisse tõmmata. Eks eri mudelitel käib see erinevalt aga netis on õpetused üleval.
http://www.garmin.ee/kiiruskaamerad
http://www.eomap.ee/est/gps/kiiruskaamerad
http://kaamerad.eu/kiiruskaamerate-asukoha-koordinaadid-gps-seadmele

eduardp said...

Raini küsimus on hea. Aga vastust võiks otsida kohe järgmises kommis.
Et: miks inimesed laevad endale alla kiiruskaamerate asukohti ning panevad need TOM-TOMi või GPSi?

Vist ikka sellepärast, et mitte kogemata 100km/h kiirusega trahvi saada. Sest tavaliselt näitab auto spidomeeter natuke rohkem ning kiirusmõõtjalt arvestad ka nagunii 5km/h maha, seega jääbki mingi väike number üles. Ajus vähemalt.

Aga selge on nüüd see, et nö vene aja seadus "10km/h pole kiiruse ületamine ja miilits sind selle eest kinni ei võta", enam ei kehti. Tuleb teistmoodi mõtlema hakata. Aga kui ei ole kiirusehoidjat, siis ikka aeg-ajalt 100km/h tuleb, või tuleb see möödasõidul. Mina pead ei anna, et ei tule.
Kas Sina, Rain , annad? :)

Meelis M. said...

Et mitte vale mulje ei jääks, siis ütlen kohe, et hoidsin seda kiirusenäidiku osutit 97 km/h peal kogu sõidu vältel, mitte ainult kiiruskaamerate juures. See tähendab, et tegelik kiirus ei olnud mitte 97 km/h vaid kusagil 92 km/h ja erinevalt tavaliselt, ega väga palju möödakihutajaid ei olnudki! Pigem on sellest kiiruskaamerate hoiatusest abi tõesti selleks, et möödasõidu eest trahvi ei saaks!

Gea said...

Oma punase sähvaka sain siis Jüriöölt tulles kätte. Kange tahtmine oli kiiresti koju koti peale saada, Mattias magas kõrvalistmel hambad laiali ja Mäeküla 70 alas vahele jäingi. Pakun, et oma 100 oli sees, aga väga ei häbene, sest kell oli kolmveerand neli öösel ja maantee tühi.

Anonymous said...

Pole nö vene aja seadust, et +10 km/h oleks nagu lubatud. Räägitakse veast, mis võib olla piirides +-10% :)

Asjal on alati mitu otsa, inimesega e liiklusinspektoriga on sul ka võimalus karistust nö pehmendada või siis üldse ilma jääda, aga on võimalus oma olukord veelgi kehvemaks nö vaielda.

Masina jaoks on ainult JAH/EI valik.

Samas, kui sult rahakott varastatakse, siis olemuselt ei ole vahet, kas seal oli 200 või 2 krooni.

Rain said...

ets, ei ma ei anna pead ja vabalt võib juhtuda et tuleb kukrut kergendada. kui olen kiirust ületanud, siis ei nimeta seda mikroületuseks ja ei pea seadust nõmedaks vaid ennast hooletuks ja rumalaks

eduardp said...

Rain, seadus ei ole nõme. Aga harjumuspärase sõidustiili osas tuleb korrektiive teha. Mitte et ma kogu aeg 100-ga sõidaks, aga sageli läheb spidomeeter sinna küll. Nagu enamusel.
Pole midagi, olen juba ümber õppimas. Aga hajameelsusest võib see kviitung ikkagi tulla ja see mulle ei meeldi.

Anonymous said...

Spidot tasub kontrollida kuna erinevate kummidega võivad näidud erineda üsna palju(netis on vastavad kalkulaatorid ka olemas).
Omal on suvel autol all õige mõõduga rattad, talvine komplekt on aga nati väiksem ja spido näidu vahe on ca 6km/h st talvel sõidan kogu aeg sajaga aga kui kevadel rattad vahetan ja meeles pole võib trahvi saada.(see näidu erinevus pole konstant st sõltub kiirusest)

Peep