Laupäeval oli Mooste kandis rattaorienteerumise Eesti MV lühirada ja õhtul Mammastes-Põlvas sprint. Pühapäeva hommikul toimus aga Kristiine spordihallis Rahvapinksi 150+ I etapp, mistõttu jäi sõitmata ratta-o tavarada.
Mitme hobi teenimine on tore, kuid võistluskalendris kipuvad need alad sageli kattuma. Seega tuleb teha valusaid valikuid.
Selle nädalavahetuse jagasin siiski kahe ala vahel ära, kuid järgmisel saab tähtsamaks EMV öises orienteerumises (pinksi Eesti veteranide KV asemel). Füüsiline vorm on tõusuteel, vigastusi pole, seetõttu on metsaalad jälle rohkem fookuses. Ehkki olulisem treening möödub pinksilaua taga.
Ratta-o lühirada - sekundite mäng ja viimase punkti fiasko
Siia tulin eelmise aasta tiitlit kaitsma, kuid nüüd oli konkurents medalitele märksa suurem, sest kohal olid ka Tõnu Tänav ja Martti Parve. Konkurentsi pakkusid veel tugevad lätlased, M60 klassis oli kokku 18 (!) võistlejat.
Rada oli lihtne ja tuli vaid usinalt pedaalidele vajutada. See mulle sobis, sest pole rattaorienteerumist sellel aastal teinud ja kasutada oli poisi hea ratas. Polnud õrna aimugi, mis tasemel konkurendid sõidavad, seetõttu ei tohtinud rajal unelema jääda.Etapil 1-2 valisin täisnurkse variandi mööda paremaid teid. Polnud paha, ehkki lõuna poolt minek oli vist mõned sekundid kiirem.
Etapi 2-3 lahendasin natuke valesti - jooksin üles mäe peale ja siis sõitsin piki liivast sihti alla. Oleks võinud ka otse minna või alt orust sihi peale liikuda. Ometi oli mul 3. etapiaeg (!??).
Ka 4-5 oli vist põhja poolt parem kui lõunast. Läks hästi. (Foto: Edith Madalik).Kuni 8. KP-ni ajasin taga 2 minutit varem startinud Urmas Tammemäed. Sain ta selles punktis kätte ja järgneval tõusul jätsin selja taha. Olin selles KP-s liider (!), kuid vaid 2 sek ees Martti Parvest ja 3 sek Raul Oleskist. Etapi 8-9 sõitsin omast arust normaalselt, kuid millegipärast sain alles 10. etapiaja, kaotades 51 sek Didzis Čakursile, kes tõusis 15 sekundiga liidriks. Üle poole minuti kaotasin ka selle distantsi põhikonkurentidele (Tänav, Olesk ja Parve). Kas tõesti oli asi klippides, mida ma ei kasuta, sest etapil oli üks liivane jupp ja järsem tõus, sh ka KP 9 juurde, kus kõndisin üles.
Eelviimase ehk KP10 juures oli seis intrigeeriv - medalikonkurentidest olid Parve 11 sek ja Tänav ning Olesk 9 sek ees. Lätlane Čakurs oli aga neist kõigist 40 sek ees.
Ja siis toimus. Sõitsin etapil 10-11 vajalikust kohast mööda, teede ristis panin end paika teisele ristile, lõpuks jooksin rattaga läbi võsa finiši juurde ja sealt KP11-sse. Viga kokku pea 2 minutit ja kõik oli mudas. Ei lohutanud ka see, et suveräänne liider Čakurs tegi vist sama ja kukkus lõpuks viiendaks.
Sprint
Eelmisel aastal mängisin hõbeda (ja ka medali) viimase punktiga väga-väga rumalalt maha. Kui läheb vajutamiseks, siis hägustub totaalselt kaardilugemine ja ruulivad kinnisideed.Selles sprindis läks kõik kenasti 3. KP-ni, kus olin liider - 5 sek Tänava ja 13 sek Parve ees.
Etapil 3-4 vaatasin, et hoovist saab läbi. Aga ei saanud. Tiirutasin natuke ringi, kuid läbipääsu polnud. Ma polnud selle veaga ainuke. Küll aga leidis Tõnu Tänav kusagilt lahtise värava ja tegi parima etapiaja, lausa 15 sek järgmisest kiiremini.Mott ja keskendumine olid suuresti läinud, sest taoline viga on sprindis katastroof.
Asi läks lõpus lausa nii jamaks, kaotasin kontakti kaardiga. Sõitsin etapil 6-7 vajalikust pöördest mööda (kuidas???) ja seejärel ei saanud enam aru, kus asun. Kuid sellel polnud ka enam tähtsust, ehkki seekordne sprint tuli väga vigaderohke.Rahvapinksi 150+ I etapp
Ei läinud ka seal hästi, sest kaotasin tasavägistes mängudes 2 esimest matši ja kukkusin tabeli alumisse ossa, st 33. kohast allapoole. Seal küll võitsin 3 mängu järjest (huvitavad needki), kuid viimase kohamängu sain tappa ja kokkuvõttes kaotasin ka reitingupunkte. Järgmisest etapist ei saa vist osa võtta, sest samal ajal on EMV pikk rada. Eks näis.
4 kommentaari:
Ma olen nagu (jalgsi) orienteerumas käinud küllaga, aga mis pagana rajad või asjad need miljon punast täppi seal esimesel kaardil on?
Need olid mingid metsa väljaveoteed, mida ma ei usaldanud kasutada. Ka etapi 9-10 lõige oli väga risune, mis oleks võinud olla ka sama tingmärgiga.
Etapi 8-9 oleksid pidanud punktist otse edasi sõitma, sellest võib 20-30seki tulla küll
!
Postita kommentaar