pühapäev, 30. aprill 2023

Minu Keila

Värskelt sai Keila linna 85. aastapäevaks valmis ilus pildiraamat "Minu Keila". Kokku 120 lehekülge meeleolukaid pilte, millest tegi valiku ja kujundas raamatu Rein Seppius. Enamuse piltide autoriks on Valdur Vacht, kes utsitas mõningaid inimesi (14) kirjutama raamatusse oma lühiloo "Minu Keila". Huvitaval kombel tegi ta ettepaneku ka mulle ja nagu ühele koolipoisile kohane, täitsin ülesande viimasel minutil. 1000 tähemärgi asemel kirjutasin kogemata 1000 sõna, mille kärpimisega sai toimetaja kenasti hakkama.

Kolmapäeva õhtul oli Keila orienteerumisneljapäevaku tõttu kiire aeg, kuid 1,5h viibisin sellest siiski meelsasti raamatu pidulikul esitlusel Keila Kultuurimajas. Muusikud mängisid pilli, suurel ekraanil jooksid pildid, vahepaladena tehti lühikesi teatraalseid etteasteid ja kõige selle vahel loeti ette raamatu autorite lühitekste.  (Foto: Kalle Kask)

Kes oli kohal, pidi ise lugema. Rääkisin siiski vabas vormis nagu mõnigi teine teksti autor seda tegi. Sidusin end Keilaga aastal 1983, seega on olnud aega nii mõndagi näha, teha ja kogeda. 
(Foto: Kalle Kask)

Mulle meeldis väga noore Kriselda Kiseli tekst ja selle esitus koosviibimisel.

Raamat on tõesti südamlik ja tore, tekst nii eesti kui inglise keeles.



Olen ka ise 25 aastat tagasi koostanud ühe brošüüri Keilast, vist isegi esimese selletaolise. Ka seal oli tekst nii eesti kui inglise keeles.

Brošüürist sai lühiülevaate Keila ajaloost, elanikest, ettevõtlusest, kultuurist jm. Näiteks sai teada, et aastal 1998 elas linnas 82% eestlasi, 13% venelasi, 2% ukrainlasi jt. 

Nii mõnigi objekt, ettevõte või kultuuriüritus on tänaseks kadunud - Harju KEKi peahoone, Papa Carlo restoran või iga-aastane rokk-kontsert SOS Lasteküla toetuseks. Keilas pole ka Hoiupanga, Maapanga ja Tallinna panga nüüdisaegseid filiaale. Neid panku polegi enam olemas.

Veel oli Tervisekeskuse asemel pooleliolev ja juba osaliselt lagunenud KEKi spordihoone, väga suur Tervisekeskuse investeering aga lähiaja plaanides.




Täna toimusid aga Tervisekeskuses Keila lahtised meistrivõistlused lauatennises, kus osales 42 mängijat, enamus heal tasemel. Olin 28. asetusega ja õnnestus saavutada 20. koht. Viimases nö kohamängus jäin tasavägise matši järel alla Mati Kruselile 1:3, kes oleks olnud parim 60+ klassis, kui poleks saanud Keila absoluutarvestuse 3. kohta. 

Foto: Valdur Vacht


Võistluse järel riputati medalid kaela mulle Mati Türk'ile ja Aland Suba'le. Tegelikult ikkagi Mati võitis.

Kommentaare ei ole: