Olime samas koosseisus, mis möödunud aastal - Raul Olesk, Urmas Tammemäe ja mina, vanusele sobiva nimega võistkonnas Loodusteraapia. Kõigil sünniaastaks 1960. Tasemelt oleme üsna võrdsed ja ka seekord läbisime korraliku tempoga 4 tunni jooksul kokku 68 km.
Raja planeermiseks anti 15 min. Läksime kõigepealt põhja poole nagu seda tegi ilmselt enamus võistkondi. Rajameistrilt saime mitu tünga, ise suuri lollusi ei teinud.Tüng nr 1. Teise punkti (KP31) minekul valisime asfaldi, kus hoone juures pidi tagasi mere äärde pöörama. Rattureid oli palju, suruti kõvasti. Ja kui esimene liiga vara vasakule keeras, panid kõik teised järele. Ise vaatasin, et seal on teede võrgustik, mida saab veel edasisõiduks kasutada. Kuid teid polnud. Võsast läbiminek oli pikk ja aeglane ning paras ajakadu kõigile "õnnelikele".
Tüng nr. 2 oli KP38 juures. Keegi meist ei näinud, et kalju pealt ei läinud otse punktini rada, sest see oli vaid all. Seega tuli teha natuke kaljuronimist, koos ratastega. Kodus, tugevasti kaarti suurendades, ilmus välja astangult allaminev rada, just selles kohas, kuhu väikese tagasipöördega jõudsime. Vanakesed lihtsalt ei näe 1: 40 000 kribukaarti.
Tüng nr 3 oli teadlikult planeeritud, sest seal ootasid ees nii staarfotograaf Aldis Toome kui filmimees kaameraga. Pagan, ma olen seda paeplaatidega klindialust kohta kümneid kordi läbinud, kuid sain ikkagi tünga. See-eest jäime foto- ja filmikaamera ette.
(Fotod: Aldis Toome)KP51-s kadus kehvapoolne raudtee-äärne rada hoopis ära, kuid kena niidetud kitsas mururiba läks soovitud suunas. Piki seda liikusime mitme võistkonna järel edelasse, vasakule jäid mingit väikesed postid. Täpse asukoha üle puudus kontroll (oli tavaline heinamaa). Usun, et see keeluala piir polnud päris õigesti kaardile kantud.
Edasi juhtus nii, et aeg hakkas otsa saama ja meil jäi keskuse lähedalt võtmata 3 punkti. Finišisse jõudsime ca 2 min enne kontrollaega.
Kokku saime 24 punkti ja 27. koha (88-st). Võitsime sama punktide arvu juures vanu rivaale Soosambla Suusaklubi-st, sh ka Heitit. Nemad läksid KP45-ga ikka väga ahneks. Sõitsid meist lausa 6,5 km rohkem.
Väga hea planeeringu tegi Aina Paremini (Vermo Siim jt), kes sai vaid 1,5 enamkilomeetriga 27 punkti.
Planeeringu põhikontseptsioon oli meil kõigil kolmel sama.
Ei saa lisamata jätta, et üritus oli väga hästi korraldatud.
17 kommentaari:
Mulle tundub, et kaardi järgi pole 42-43 vahel raudtee ületamine lubatud.
Ikka on lubatud, keeluala on selles kohas katkestatud.
Ma näen seda kribu risti alles nüüd - nina vastu kaarti
Raudtee ületamine väljaspool ülekäigu- või ülesõidukohta on seadusega keelatud nagu ka liikumine piki raudtee liipreid!! Raudtee on samuti kogu kaardi ulatuses keeluala, mida võib ületada vaid kohtades, kus see on kaardile kantud ülekäiku lubavate märkidega. Antud kohas pole ülekäiku lubavat märki vaid pisike ristike, mis minu arvates ületamist keelab.
Ups, alles nüüd nägin seda kohta. Aitäh. Kui juhendit lugeda, siis on tõesti keelatud. Keegi meist ei osanud seda märgata. Märtsikuus ületasin seda kohta Matiga 2x, vahepeal oskas ta jäätunud porilompi kukkuda.
Pagan, need piiravad jooned peaksid selgelt kaardil olema, nagu näit teede peal olid.
Ja nüüd nägin samuti 5-kordsel suurendusel risti raudteeületuskoha juures. No ei näe vana inimene selliseid täppe.
Ilmselt raudteed ei saanud sarnaselt maanteedega siksakitada, sest see oleks varjanud raudtee servas kulgevad teed. Eks siin oligi raske head lahendust leida.
Nii on. Jäme lilla joon piki raudteed (või raudtee kõrval) oleks ka parem lahendus. O-kaardil on see keelujoon, Xdreamil ehk harjumatum sümbol.
KP 51 juures oli samasugune rist, seda me nägime. Kuid KP 43 oleks vist mina ka üle läinud... Õnneks läksime sealt tuldud suunas tagasi KP 40 peale.
Mul endal oli häda poolsaare põhjaserva panga tingmärgiga - nagu autotee, sama lai ja pea sama tooniga jooneke.
Kuid võrreldes mõne varasema Bike Xdreamiga oli punktide leidmine seekord ikkagi imelihtne. Rakvere oos, brrrr.
Ets sa pead ka ratta tarvis paremad prillid hankima. Või siis prillid ette panema. Mina täna õigele suurendusele neid vigu ei teinud.
Tänu õigele...
Meie lasime ennast KP 42-43 keelatud ületuse pärast diskvalifitseerida. Samas oli võistlus tulemuse kohapealt nagunii untsu keeratud, seda siis enda poolt😀
Arno, Team 30+
Ets, võid öelda, et mõistsid oma eksimust ja läksid tuldud teed üle raudtee tagasi, nii nagu juhend heastamise võimaluse ette näeb :). Jurist oskaks ilmselt ka teiseltpoolt raudteed võetud punkti endale ära rääkida.
Nii kogenud mehelt kuulda, et keeluala on kaardile valesti märgitud, on üksjagu kummaline.
Raudtee ületus oli keelatud 43-st põhja pool, sest tegemist pole ametliku ülesõidu ega ülekäiguga. Küll aga maanteed ületada võis.
KP nr 51-st edelasse jääva keeluala piir ei kulgenud mööda polügooni piiri vaid mööda eramaad, mis jäi polügooni serva. Seega peaks teie tulemus olema DQ.
Raudteest - kui kaarti vaadata, siis keelatud ülekäigust (punane rist) 10 m kõrvalt juba võib?
If it is forbidden to cross the railway, it must be combined with symbol
520 (out-of-bounds area) or 709 (out-of-bounds area).
Postita kommentaar