Sunday, October 10, 2021

Déjà vu Paldiskis. VAUDE Bike Xdream


Pakri poolsaart olen väisanud vähemalt 100 korda küll, seda nii perega, sõpradega Fotojahil, orienteerumispäevakutel, paljudel erinevatel rogainidel ja Xdreamidel. Lisaks sai aprillikuises Klooga järves kanuuga ümber käidud ja uisutatud sellel aastal pimedas seni, kuni tuletõrje ära ajas.

Kuid selle tõelise Déjà vu tunde tekitasid märtsis Matiga tehtud koroonarogainid - 4h jalgsi ja 9h rattaga (kaardil), kus külastasime eilse VAUDE Bike Xdreamiga üsna sarnaseid punktikohti ning maastikuosi. Samas võis seda BXD planeeringut ka natuke ette näha, sest idaosas oli Klooga polügoon risti ees ja vajalikku võistlusmaastikku tuli lisaks võtta teiselt poolt militaarala. 

Olime samas koosseisus, mis möödunud aastal - Raul Olesk, Urmas Tammemäe ja mina, vanusele sobiva nimega võistkonnas Loodusteraapia. Kõigil sünniaastaks 1960. Tasemelt oleme üsna võrdsed ja ka seekord läbisime korraliku tempoga 4 tunni jooksul kokku 68 km

Raja planeermiseks anti 15 min. Läksime kõigepealt põhja poole nagu seda tegi ilmselt enamus võistkondi. Rajameistrilt saime mitu tünga, ise suuri lollusi ei teinud.

Tüng nr 1. Teise punkti (KP31) minekul valisime asfaldi, kus hoone juures pidi tagasi mere äärde pöörama. Rattureid oli palju, suruti kõvasti. Ja kui esimene liiga vara vasakule keeras, panid kõik teised järele. Ise vaatasin, et seal on teede võrgustik, mida saab veel edasisõiduks kasutada. Kuid teid polnud. Võsast läbiminek oli pikk ja aeglane ning paras ajakadu kõigile "õnnelikele".


Mõtlesin, et kes kurat küll sinna "Sussanini lõikesse" esimesena läks. Sportreci järgi oli see Lubja SK ehk Erik Aibast

Tüng nr. 2 oli KP38 juures. Keegi meist ei näinud, et kalju pealt ei läinud otse punktini rada, sest see oli vaid all. Seega tuli teha natuke kaljuronimist, koos ratastega. Kodus, tugevasti kaarti suurendades, ilmus välja astangult allaminev rada, just selles kohas, kuhu väikese tagasipöördega jõudsime. Vanakesed lihtsalt ei näe 1: 40 000 kribukaarti.

Tüng nr 3 oli teadlikult planeeritud, sest seal ootasid ees nii staarfotograaf Aldis Toome kui filmimees kaameraga. Pagan, ma olen seda paeplaatidega klindialust kohta kümneid kordi läbinud, kuid sain ikkagi tünga. See-eest jäime foto- ja filmikaamera ette.



(Fotod: Aldis Toome)

KP51-s kadus kehvapoolne raudtee-äärne rada hoopis ära, kuid kena niidetud kitsas mururiba läks soovitud suunas. Piki seda liikusime  mitme võistkonna järel edelasse, vasakule jäid mingit väikesed postid. Täpse asukoha üle puudus kontroll (oli tavaline heinamaa). Usun, et see keeluala piir polnud päris õigesti kaardile kantud.


Edasi juhtus nii, et aeg hakkas otsa saama ja meil jäi keskuse lähedalt võtmata 3 punkti. Finišisse jõudsime ca 2 min enne kontrollaega. 


Kokku saime 24 punkti ja 27. koha (88-st). Võitsime sama punktide arvu juures vanu rivaale Soosambla Suusaklubi-st, sh ka Heitit. Nemad läksid KP45-ga ikka väga ahneks. Sõitsid meist lausa 6,5 km rohkem. 


Väga hea planeeringu tegi Aina Paremini (Vermo Siim jt), kes sai vaid 1,5 enamkilomeetriga 27 punkti. 

Planeeringu põhikontseptsioon oli meil kõigil kolmel sama.

Tulemused

Ei saa lisamata jätta, et üritus oli väga hästi korraldatud.


17 comments:

Eleri said...

Mulle tundub, et kaardi järgi pole 42-43 vahel raudtee ületamine lubatud.

eduardp said...

Ikka on lubatud, keeluala on selles kohas katkestatud.

Raul said...

Ma näen seda kribu risti alles nüüd - nina vastu kaarti

Eleri said...

Raudtee ületamine väljaspool ülekäigu- või ülesõidukohta on seadusega keelatud nagu ka liikumine piki raudtee liipreid!! Raudtee on samuti kogu kaardi ulatuses keeluala, mida võib ületada vaid kohtades, kus see on kaardile kantud ülekäiku lubavate märkidega. Antud kohas pole ülekäiku lubavat märki vaid pisike ristike, mis minu arvates ületamist keelab.

eduardp said...

Ups, alles nüüd nägin seda kohta. Aitäh. Kui juhendit lugeda, siis on tõesti keelatud. Keegi meist ei osanud seda märgata. Märtsikuus ületasin seda kohta Matiga 2x, vahepeal oskas ta jäätunud porilompi kukkuda.
Pagan, need piiravad jooned peaksid selgelt kaardil olema, nagu näit teede peal olid.

eduardp said...

Ja nüüd nägin samuti 5-kordsel suurendusel risti raudteeületuskoha juures. No ei näe vana inimene selliseid täppe.

Eleri said...

Ilmselt raudteed ei saanud sarnaselt maanteedega siksakitada, sest see oleks varjanud raudtee servas kulgevad teed. Eks siin oligi raske head lahendust leida.

eduardp said...

Nii on. Jäme lilla joon piki raudteed (või raudtee kõrval) oleks ka parem lahendus. O-kaardil on see keelujoon, Xdreamil ehk harjumatum sümbol.

Kaur said...

KP 51 juures oli samasugune rist, seda me nägime. Kuid KP 43 oleks vist mina ka üle läinud... Õnneks läksime sealt tuldud suunas tagasi KP 40 peale.

Mul endal oli häda poolsaare põhjaserva panga tingmärgiga - nagu autotee, sama lai ja pea sama tooniga jooneke.

Kuid võrreldes mõne varasema Bike Xdreamiga oli punktide leidmine seekord ikkagi imelihtne. Rakvere oos, brrrr.

Unknown said...

Ets sa pead ka ratta tarvis paremad prillid hankima. Või siis prillid ette panema. Mina täna õigele suurendusele neid vigu ei teinud.

Unknown said...

Tänu õigele...

Arno said...

Meie lasime ennast KP 42-43 keelatud ületuse pärast diskvalifitseerida. Samas oli võistlus tulemuse kohapealt nagunii untsu keeratud, seda siis enda poolt😀
Arno, Team 30+

Sander said...

Ets, võid öelda, et mõistsid oma eksimust ja läksid tuldud teed üle raudtee tagasi, nii nagu juhend heastamise võimaluse ette näeb :). Jurist oskaks ilmselt ka teiseltpoolt raudteed võetud punkti endale ära rääkida.

Anonymous said...

Nii kogenud mehelt kuulda, et keeluala on kaardile valesti märgitud, on üksjagu kummaline.

Marek Karm said...

Raudtee ületus oli keelatud 43-st põhja pool, sest tegemist pole ametliku ülesõidu ega ülekäiguga. Küll aga maanteed ületada võis.

Marek Karm said...

KP nr 51-st edelasse jääva keeluala piir ei kulgenud mööda polügooni piiri vaid mööda eramaad, mis jäi polügooni serva. Seega peaks teie tulemus olema DQ.

Anonymous said...

Raudteest - kui kaarti vaadata, siis keelatud ülekäigust (punane rist) 10 m kõrvalt juba võib?
If it is forbidden to cross the railway, it must be combined with symbol
520 (out-of-bounds area) or 709 (out-of-bounds area).