laupäev, 9. oktoober 2021

Laskumine Bakuriani

Tahtsin selle lühikese postituse teha hommikul, kuid aeg sai otsa ja tuli minna Bike Xdreamile Paldiskisse.

Nimelt toimub 24. oktoobril Bakurianis Libahundi jälg ehk 8h rogain, mille korraldab MTÜ Aktiivikeskus (Tiiu Mägi jt) koos Gruusia Orienteerumisföderatsiooniga. Ikka Gruusia, mitte Georgia.

Läheks kindlasti ka, sest nädalane programm on vägev. Kahjuks pole ei  aega ega raha. Lähiajal tuleb olla pikemalt hoopis ühes teises lõunamaa riigis.

Bakuriani meenub eredalt aastast 1982, kui laskusime III kategooria suusamatka käigus madalalt kurult  asulasse ja jäime kõva lumetuisu kätte. See oli matka viimane päev. Meenub üht-teist ehkki nii matkapäevik kui kaart kadunud.

Jõudsime enne pimedat ühe suure korrusmaja juurde, mis osutus kas puhkekoduks või sportlaste majutuskohaks. Läbimärgade ja külmunutena küsisime ühe kohaliku mehe käest, et kas oleks võimalik majas ööbida, sest telgi ülespanekuks selles olukorras  puudus igasugune tahtmine. (Pildil Tom)

Pildil Ax ja Kaupo

Mees oli algul kõhklev, kuid kui ta nägi minu õhukesest presendist šturma käisel MinGeo SSSR (NSV Liidu Geoloogia Ministeeriumi) embleemi (pildil olen selle šturmaga Tjan-Šani mägedes (1982), kuhu läksin üksi matkama), siis muutus ta kohe rõõmsaks ja pakkus oma abi majutuskoha saamisel.

Saime mõnusad toad sellesse korrusmajja, õhtul ja hommikul sööklas ka süüa. Personal oli meie vastu väga lahke. Meist natuke hiljem saabunud Jaak Palumetsa grupp enam majutust ei saanud. Tema oli bioloog ja šturmal uksi avavat embleemi polnud.

Majas saime tuttavaks kolme grusiiniga, kes olid seal juba nädal aega puhanud. Tõsi, nad polnud sel ajal veel majast välja saanud, sest alles oli veel hulgaliselt veini ja tšatšat, mida nad meiega lahkelt jagasid. Sõber Ax sai endale pikaks ajaks kirjasõbra, kes tahtis külla tulla, lubas remonti teha jpm.