Saturday, March 23, 2013

Sparta XT Talverogain Tallinnas

Sparta XT Talverogainil olime koos jälle Mati Preitof'i ja Marje Viirmann'iga, noorte penskarite klassis (XV).

Lätist olid kohale tulnud tugevad konkurendid Actins-Lapina, kellele Tšehhi 24h MM-il kaotasime 2 punktiga ja medali, kuid keda sügisel võitsime mõne punktiga TAOK 8h rogainil.

Mati näitas end heast küljest Winter Xdreamil, Marje jooksuvorm oli suur küsimärk, sest ainuke tegevus talvel oli tal olnud suusatamine. Suurest hirmust tänase 4h rogaini (või meie) ees olid ka mõned jooksukilomeetrid eelnevalt tehtud.

Soovisime siiski poodiumikohta, sest  niisama treenima polnud mõtet minna. Ka absoluutarvestuses olid võimalused kolme hulka tulla ja etteruttavalt olgu öeldud, et tulimegi kolmandaks, ehkki mitteametlikult. Kuid lätlaste üle saime jälle napi 2-punktilise võidu ja kokkuvõttes I koha, mis tegi muidugi head meelt.

Planeering ja võistlus

Punktist 57 idapoolsele kaardiosale mineku otsuse jätsime kohapeal tegemiseks. Loogiline oli, et Nõmme punktid tuli ära võtta, sest idapoolne maastikuosa tundus üsna lumine ja räige, pealegi oleks ajapuudusel seal totaalselt kotti jäänud. Seda said tunda nii mõnedki tugevad tiimid ja hävisid hullult.

Esialgu jätsime välja 47, kuid ainuõige otsusena võtsime selle siiski ära. Enne seda oli selge, et läbimurret idaossa ei tule ja kõik punktid tuleb Nõmmel ära võtta võimalikult optimaalset rada pidi. Planeerisime jooksult, kõik õnnestus hästi. Pääsküla rabas olid meie üllatuseks tugevad head rajad ja kuna ilm oli päikeseline ja imeilus, nautisime seda osa täiega.

Lõppu jäi mitmeid variante, sest 23-st oli võimalus võtta lisaks nii 22 kui 59. Aega oli 23-st lõpuni 46 minutit, kalkuleerimisel arvestasin kõige aeglasema liikumiskiirusega (ca 1/3 aeglasema kui läbisime). Seepärast jäi lõppu variant 23-33-22  23-59-22 asemel. Peale võistlust oli selge, et teiseks variandiks  piisas samuti aega (lõpetasime 13 min varem), kuid raja peal polnud see üldsegi nii kindel ja seetõttu loobusin sellest. Kaotasime vähemalt 2 punkti, kuid  õnneks see tulemust ei mõjutanud.

Statistikat:
Läbisime 3:47-ga 34,6km, linnulennult 26,8km (koef 1,29)
Punkte 87
Koht XV klassis I, üldarvestuses 15. (oli üle 100 võistkonna).

Tulemused

Õnnestunud laupäev.


15 comments:

Reigo said...

Väga operatiivne postitus, tulemusedki pole veel üleval ja sul juba analüüs tehtud! Meie kilometraazh tuli 37km, erinevalt teist käisime ka 52. ja 59. kp-d õngitsemas. Saime 2 min. trahvi aga asi oli seda väärt! :)

eduardp said...

Pääsesite siis veel hästi. 2min hilinemist pidi tähendama kõva tulistamist viimased 30 minutit. Aljona liikumine oli muljetavaldav.

Anonymous said...

Küsimus rogaini proffidele... kuidas te väldite hargivahe/kannikate hõõrdumist? Viimasel ajal ei kannata enam 2 tundigi välja, rääkimata piinavatest valudest pikematel distantsidel. Ma ei kujuta ette, mis nipiga seiklussportlased vastu peavad, kes mitu ööpäeva rajal. On mingit head nippi selle vastu?

eduardp said...

Jah, see on tõesti probleem minevikust.
Esiteks peavad olema aluspüksid, millel ei ole jalgevahel õmblusi. Sellised elastikust püksid on tavalises marketis täiesti saadaval.
Teiseks, kui on 8 või 24h rogain, siis määrin tundlikud piirkonnad beebi(Zn-)salviga kokku. Ka kannikate vahele läheb üht-teist.
Kõige hullem on siis, kui aluspüksid saavad märjaks, kuid selle vastu aitab natuke samuti salv.

Arne said...

Ratturitel on spets kreem rattapükste jaoks. Ma olen edukalt seda kasutanud.

Anonymous said...

Tänud abi eest!

Anonymous said...

Pakuksin välja veel pika säärega spordialuspükste kandmise ja liibuvate võistluspükste kandmise, mis enamikel võistlejatel praegu on. Kui need on üles tõmmatud, siis on hõõrumine kahe nahapinna asemel kahel kangapinna. Kannikate vahele see muidugi ei aita, õnneks pole omal selle piirkonnaga häda olnud.

Anonymous said...

Seiklusspordis valu vältimine!?? see läheb ju üle, hiljemalt 3 p peale finisit. Enamasti siiski mõned tunnid kannatust, tihti läbi selle, et tekib teine domineeriv valulik koht, valu väratiteooria öeldakse selle kohta. See kõik ei olnud iroonia, vaid ongi nii. Vaseliinist on suht palju abi. Õiged aluspüksid on ka väga oluline, sõltub materjalist ka, õmblustele lisaks.

Armo said...

Mina olen libestusainena kasutanud vaseliini. Pükstega selline lugu et võistlusteks ostsin mingid Oxylane püksid, prantslaste omad vist, sellised elastsed ja bokserite tüüpi aga ümber, mingit erilist hõõrdumist ei ole. Decathlonist saab.- Armo

Anonymous said...

Kui 2 tunniga hõõruma hakkab, siis on kas väga õrn nahk või varustusega midagi väga viltu.
Kui 24 tunniga hõõruma ei hakka, siis on lihtsalt vähe kilomeetreid läbitud ;)

Määrdel ja määrdel on ka ilmselt vahe sees.
Ise olen kasutanud Born Basic Care Cream 8, mis väidetavalt peaks olema tõhus hõõrdumiste ennetamiseks ja tundliku naha kaitseks, kuid viimasel 24-tunni rogainil ei aidanud poole maa peal ikka muud kui hõõrdunud kohtadele teip peale.
Lauri

Anonymous said...

Nii, ots on lahti tehtud. Milline see teip hõõrdumise vastu sobib? Kas selline poorne või selline paksem ja tõsisem?

Anonymous said...

Teip on Leukotape P Sports Tape.
Jalalabadel on see standardlahendus, hargi vahel on see hädalahendus kui määre on juba ära kulunud ja hõõrdumine annab endast märku. Ehk siis rull peaks olema igaks juhuks kaasas. Arvestada tuleb ka karvkattega. Teibil on tugev liim ja hellast piirkonnast teibi hilisem eemaldamine võib pakkuda närvikõdi. Abi on leotamisest.

Armo said...

Heh, mis teipi sa sinna varustuse piirkonda mässid, see on mingi sadomasonipp valult tähelepanu äraviimiseks ... mässid paakide ümber teipi ... irv!

Anonymous said...

Jutt käib reite sisekülgedest.
Kel on rangis jalad ilmselt seda probleemi ei ole.
Paagi teipimisest ei tea ma midagi ...
LL

Mait said...

LL - Twelwe points!