pühapäev, 21. mai 2017

Tõeline maiuspala Libahundilt - 5h rogain Aegnal

Libahundi tiim eesotsas Tiiu Mägi'ga korraldas enam kui 400 huvilisele üliägeda rogaini Aegna saarel. Tegemist oli maastikukaitsealaga, kuhu polnud lihtne saada luba suure ürituse korraldamiseks, ehkki saare loodus pole põhiosas tundlik metsajooksjate suhtes. Mitmed piirkonnad, kus ootasin ees räiget läbipääsmatut võsa, olid kenasti hooldatud ja risust puhastatud. Läbitavus oli reeglina hea ja väga hea, rannavallid ja rannikuluited mitmekesistasid tasast reljeefi.

Saar sai risti ja põiki mitu korda läbi joostud, kõikidest randadest on nüüd hea ülevaade olemas. Rajameister Mairolt Kakko ei pannud punktidele väärtusi nende raskusastme või kauguse tõttu, pigem suunas osalejaid kõikide ilusate ja põnevate kohtadega tutvuma. Ja kuna saar oli väike, siis tuli välja mõelda selliseid planeerimisülesandeid, kus ka tugevatele jooksjatele jätkunuks tööd 5 tunniks. See probleem lahendati samuti kenasti - liikuv KP, otsejooks neljasest punktist neljasesse andis 4 lisapunkti + rohked lisaülesanded.

(Kaardil on sinised ringid kohad, kus võtsime liikuvat KP-d - saime 13x2 punkti; punased jooned on neljaste KP-de otseühendused - sealt saime 10x4 lisapunkti).

Kindlasti oli suur julgustükk ka logistikaülesande lahendamine, sest rahvas tuli saarele viia 3 laevareisiga, mis vajas seetõttu kolme erinevat stardiaega ehk võistlust. Tundus, et kõik laabus väga kenasti, nüüd jääb oodata veel tulemusi, mille kokkulöömine on tavapärasest rogainist tunduvalt keerukam.

Oma esimesele reisile Aegna saarele läksime kolme tiimiga Arvo Raja kalapaadiga Leppneeme sadamast. Meresõit on alati elamus, sõltumata ilmast ja ujuvvahendist. Seekord oli ilm suurepärane - päikeseline, vaikne ja soe ning ka kapten mõnus "oma" mees.

Võistlusest

Olin tiimis vanade võitluskaaslaste Marje ja Matiga. Planeerimisülesanne tuli lahendada võistlusaja sees ja lahkusime stardist viimaste hulgas (ca 12:12).

Foto: Libahundi jälg
Siirdusime kõigepealt põhja, et sealt mingil hetkel ühineda liikuva punktiga (Heiki Savitch (pildil) alustas 13:00, liikus 5km/h ja tegi vahepeal 2-minutilisi seisakuid (punased ringid katkendlikul punasel joonel)). Kuna iga liikuva punkti vahele tuli võtta teine punkt, siis oli tempo kohati üsna korralik. Ise oleksin niimoodi jooksnud kuni lõpuni, kuid kuna selline tempo oli liialt kurnav Marjele, läksime peale KP103 oma jooksu jooksma ja suundusime saare kirdeossa.

Foto: Sulev Kuuse
Seal oli väga ilus ja mõnus liikuda, kuid hullult kahju oli, et seekord ei õnnestunud pildistada. Tegin alguses hulgaliselt pilte, kuni ühel hetkel märkasin fotoaparaadi ekraanil kirja "No memory card"...

Foto: Libahundi jälg
Etapil 105-85, peale 1m kõrguse kivitorni ehitamist, läksime uudishimust otse üle lahesopi. Vesi ulatus poole reieni ja oli värskendav.

Orienteerumisvigu tegime järjest KP31 ja 83-ga, esimesele ei saanud kohe pihta ja teisest jooksime esialgu mööda (olin ise taga, kaugust ei mõõtnud). Sinna läks päris palju aega, kuid sellest polnud midagi, sest "Aegnal on aega" (nii oli kirjutatud sadamakioski luugile).

Mati, kes alguse kiirustamise juures tundis end hästi, väsis viimasel tunnil. Aitasin teda natuke kummiga ja saime edelaosa kallid punktid kenasti kätte. Ainult natuke kahju oli, et KP36 jäi lõpus võtmata, jõud sai enne otsa. Lisaks 36-le jäi võtmata veel KP27 saare lõunarannalt.

Jäin meie planeeringu ja teostusega rahule (minul oli 98(!) märget), kuid esialgsel punktisummade võrdlusel oli neid justkui vähevõitu. Eks varsti näeb, kas olulisem oli pikkus või miski muu (mehed pildil mõõdavad). Kella järgi läbisime 27,4 km.

Tulemused
Tulemused (mitteametlik tabel, kuhu on lisatud ka SI-märgete apsakad - väikese mahuga pulgad, mõni üksik ärajäänud märge...)

Pildid (Libahundi jälg)

Hiljem lisatud: Tulemus polnud üldse paha ja läbitud linnulennuline kilometraaž võrreldes teiste parematega samuti arvestatav (25,0 km). 5-7 punkti kaotust 2.-4. kohale oli sellel rogainil pisiasi, ainuüksi kivi ümbermõõdu lisaülesande KP-ga võis punktide vahe olla 10. Meie saime seal 0 punkti, Jooksupartner +8, Meta +2, Ad Astra 0.

Tagasiteel sõitsime Arvo ettepanekul ümber Aegna saare. Tema paati on võimalik ka merereisiks tellida. Aegna on nii mõnus koht oma suure liivarannaga, et patt oleks sinna suvel mitte minna.

Lisan ka Aegna turismikaardi.

Anonüümne ütles ...

Hei, oskad ehk kommenteerida, mis number tulemuste lehel nime ja EST vahel on?
J.

eduardp ütles ...

See on vanus ja mul on hea meel, eriti Marje pärast, et kõiki meie tiimi liikmeid on tehtud 15 aastat nooremaks.

RR ütles ...

"saime 13x2 punkti; punased jooned on neljaste KP-de otseühendused - sealt saime 10x4 lisapunkti"
- me Triinuga matkasime, kohati seasörk (nähes Tali jt. "võistlejate tempot, siis lausa roomasime), lisapunktid liikuvalt kogemata 1x2 ja neljastelt 6x4 ... ehk siis -40 teiega võrreldes ja tulemus 412 (millegipärast on 1 kahene KP viimastes tulemustes kadunud). Kivide ümbermõõtu ei viitsinud mõõta, sealt meile kah ainult 2p. Nii et teil on veel arenguruumi;)

p.s. ma ka nooreks tehtud ... jama, äkki ei saagi varsti pensionile:(

eduardp ütles ...

Eks ta nii oligi, et kõikide punktide äravõtmine polnud suurele osale probleem, kuid lisapunktide eest pidi natuke võimlema. "Karu" ehk liikuv punkt vajas rabelemist, 4-4 etapid planeerimist.
Kivide märkesüsteemist ei saanud mina aru, arvasin, et mida kaugemal õigest jaamast märge teha, seda rohkem miinuseid tuleb. Seega tegime 1 märke ja valesti.

Anonüümne ütles ...

To Rein: Ikka teil on ju arenguruumi! Meie arenguruum oleks võtmata 3p olnud + 10p 104 lisaülesandepunktist. See -40p ongi tempo arvelt, näiteks 10 etappi preemiat või 20x liikuvat ("karu") kp külastada. See on ikka suur vahe ju!