Sunday, February 7, 2010

20+20 - tehtud

Simpel Session oli praegu veebis LIVE'is (http://www.session.ee/). Vinge! Ülivinge! Lõppes 20:00.

Pika duatloni trenn oli valutum, kui esialgu kartsin. Suusatamine oli lihtne, paras väikeseks proloogiks. Libisemine oli enam-vähem (-7C, värske lumi), rada ideaalne. Eile öösel oli suur rajamasin peal käinud.

Arvasin, et tegemist tuleb põhiliselt jooksutrenniga, suusatamine oli rohkem lihaste väsitamiseks ja energia kulutamiseks. Kuid pulsigraafik näitas imelikke asju. Suusalt jooksule üleminekul imestasin ise ka, et miks enam-vähem korraliku tempo juures pulss nii madal on (120). Süda lihtsalt ei saanud aru, et oli toimunud alavahetus ja arvas, et olen jäänud kuhugi mäe peale juttu ajama.

Kuni pöördepunktini oli mõnus, misjärel tõstsin natuke tempot. Alles viimasel veerandil hakkas lihasväsimus tunda andma. See, et viimasel 1,5-2 km-l läks eriti kergeks ja samm lennukaks (lõpp lähedal), näitas, et väsimuse aisting on inimesel põhiliselt ikkagi kõrvade vahel.

Suusas siis kolm ringi enam-vähem ühtlase tempoga, jooksus ligi 1min kiirema teise poolega. Siit edasi kevade poole saavad ajad ainult paremaks minna - libisemine suusas paremaks, jooksus kehvemaks, füüsiline vorm paremaks, riietus õhemaks.

Kokku tuli sportimist 2:46:38, kulus 2064 kcal.
Pärast Keila Tervisekeskuse saun, mis suusarajalt tulnule maksab vaid 50.- krooni.

Jooksule võtsin joogi kaasa. Kui oleksin valmistunud mõne kõrge mäetipu vallutamiseks, siis oleksin ilmselt joogita rajale läinud. Kuid taastumine võtaks sel juhul kauem aega.

Hiljuti kuulsin raadiost, kui Alar Sikk rääkis, miks sportlased mägironimises viletsad on. Kahjuks ei suuda seda lugu veebist leida, toon siis mõned punktid, mis meelde jäid.

1. Sportlane tahab ikka kellestki parem olla, näidata oma jõudu ja füüsist. Jõuda enne mäetippu, olla ees, olla parem, parem, parem jne. Kuid mägedes võib kiirustamine valusalt kätte maksta.
2. Sportlane on harjunud kogu aega jooma, sportimise eel ja ajal. Mäetippu vallutades võib ilma joogita pidev füüsiline pingutus kesta 10 ja rohkem tundi.
3. Sportlased söövad igasugu spetsiaalseid toidulisandeid, vitamiine jne. Nende organism ei suuda lihtsast toidust (riis, makaron jne) maksimaalselt energiat välja võtta...

Vaielge või mitte, aga Alar ütles nii :)


6 comments:

Anonymous said...

Teema ei puuduta 20+20, kuidas sul selle autoteemaga kunagi lahenes. said kurikaelad kätte?
Marge

eduardp said...

Kurikaelad sain tookord ise kätte. Politsei käis küll mitu päeva hiljem aktiivselt peale, et nendega kokkuleppele jõuaksin(!??), kuid ma ei teinud seda. Ja see oli väga õige otsus. Auto sain probleemideta korda, sest mul oli KASKO. Kuid nüüd on vaja 3000.- krooni omavastutust tagasi saada.
Mõned päevad tagasi tuli mingist kindlustusest kinnitus avarii kohta. Homme helistan. Eks näis.
Mis aga kurikaeltest sai, keda nende enda ja politsei jutu järgi ähvardas (ka eelmiste pattude eest) vanglakaristus, ei tea.

Meelis M. said...

Poleks mul plaanis Tartu Maratonile minna, oleksin sinuga ühinenud. Tegin reedel ja pühapäeval, mõlemal päeval, 2h30min suusatamist. Vastavalt 2259 kcal ja 2326 kcal. Igav ei hakanud! Pühapäeval oli super klassika jälg, vaata et selle talve parim!

eduardp said...

Järgmise ürituse plaanin teha 27-28.veebruari nädalavahetusel.

Anonymous said...

Vaatan, et siiagi blogisse on imbunud sisse imelik tipside kalorikulutuse jutt...
Mis puutub aga mägironimisse ja sportlastesse, siis paar aastat tagasi rääkis soome raadios Veikka Gustafson umbes sama juttu, et ei tohi olla tormakas, et söömine-joomine võib olla (ongi) ebaregulaarne. Sportlased (tavainimesed) lähevad mäkke ennast ületama, loodust väljakutsuma. Ehk siis kas on jutus kokkuleppinud või asi ongi nii.
Mart

eduardp said...

Kaloreid on huvitav võrrelda. Näit kui pulsside vahe on 50, siis milline on energiakulude vahe, mitu õlut peab üks teisest hiljem rohkem jooma. Madala pulsiga vanakestel on siinkohal tugev eelis ülipikkadel üritustel (näit 24h rogainil jm). Pole vaja nii palju toitu kaasa vedada. Üks selline mees on näit Jaanus Reha, kellele piisab 24h jooksmiseks vaid kolmest pannkoogist. Mul on ka üsna madal pulss, aga süüa tahaks natuke rohkem :)

Kui keegi ei tea, siis Veikka Gustafsson on soome mägironija, kes tegi eelmisel aastal viimase 8000-lise (Gasherbrum I)ja sai 17-ndaks meheks maailmas, kes on kõigil 14-l 8000-lisel käinud.
Kuidas temast mägironija sai, võib kuulata:
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=5&ag=115&t=778&a=05696