Rogain on hea formaat, mulle meeldib. Seiklusega võrreldes peaks bingot vähem olema. Saku piirkonnas on mitmeid häid o-kaarte, lootsin, et ehk on natuke ka kaarditöötlust tehtud. Ei olnud, aluseks oli Eesti Põhikaart, mis on selles piirkonnas täitsa OK. Mõned segased kohad olid (sh KP-ga), kuid ajakadu sellest ei tulnud. Ei tulnud jama ka sellest, et kaardi põhjasuuna jooned olid natuke valele poole kaldu (vt joonist). Aga nagu juba ühest eelnevast sissekandest saab lugeda, orienteerujaid valesti pööratud kaardid ei häiri. Sakus polnud kompassiga eriti midagi teha ka.
Maanteede viirutused olid ka natuke üle mõistuse, kuid selles polnud korraldajad ilmselt süüdi. Kas me tõesti ei oska enam maanteed ületada või tee servas liikuda? Saku ringil läksime lõpus punaste keeluviirutuste tõttu natuke segadusse ja 2 punkti jäi võtmata.
Üks asi veel: kaardil puudus kiri, et mis kaart see on ja kellele kuuluvad õigused. St viide Maa-ametile. See tekst peab olema, isegi, kui on ostetud.
Aga kõik see eelnev oli tühiasi. Päev täitis eesmärgi - sai lihaseid suretatud, natuke orienteerutud ja füüsilist seisundit testitud. Ilm oli norm, rahvas ümberringi lahe.
START
Stardist valisime läänepoolse suuna ja enne ühtegi olulist küsimust ei tekkinud kui KP44 järel. Esialgu oli plaan KP59 ära võtta, kuid sildade puudumine Pääsküla jõel hirmutas ära. Kui keegi ütleb, et sealt oli võimalik kuiva jalaga üle saada, siis ...
Tundus, et päris paljud said üle. Mis seal siis oli?
Kaart suuremalt
KP36 juures saime kokku kolme Eensaarega, nad olid kõik ühte nägu. Nende kannul lõikasime KP-sse 54. Natuke rumal lõige tuli 54 ja 53 vahel, Rain kahtles küll teede ristis pikalt, kuid Silveri vedamisel ületasime vastiku võsase raiesmiku. Esialgu oli plaan ringiga minna, kuid ka meil jooksis sellel hetkel vist juhe kokku, sest ühte rada kaardil justkui polnud.
Vahepeal oli meil kindel plaan minna teisele poole Männiku karjääre, aga kui juba KP47 sai võetud, polnud ajaliselt ega ka muidu mõistlik sellist varianti proovida.
Etapp 47-30 oli seotud väikeste ajakadudega, valelt poolt sihi otsimine, aeglane liikumiskiirus. Peale KP30 tundus, et midagi ei klappinud. Tõenäoliselt panime kõigepealt kraavi asemel mööda ojakest minema (suunda ei vaadanud) ja seejärel, peale paari sihikäänakut, leidsime ka punkti. Teerada seal ei olnud. Praegu tundub, et KP39 pidi valel sihil olema, meil aga klappis kõik suurepäraselt, sest ise arvasime, et liigume mööda kraavi. Rajameister arvas vist samuti :)
Paras segadus oli Saku viadukti lähedal kõigi nende viirutustega. KP21-33 läksime nii, et tõusime üles ringteele, teiselt poolt jälle alla. Viirutust polnud.
KP33 juures oli justkui piisavalt aega, et läbida veel KP20 ja KP24. Assar Jõepera tiim sai sellega hakkama, ehkki KP24 jäi neile kättesaamatuna teisele poole jõge. Meie aga liikusime piki raudteed liiga lõunasse ja magasime õige pöördekoha maha. Kui selline koht üldse eskisteeris. Mõned sammud lumises metsas KP20 poole näitasid, et jääme ajahätta. Pöörasime paraja ajavaruga finiši poole ja ei tulnud selle pealegi, et teisel pool raudteed oli üsna lähedal KP28.
Sellele võimalusele viitas alles finišis Assar.
Läbisime 30,9km.
Tulemused (esialgsed)
Pildid: Maret Hallikma
.
Üks lühike muusikalugu ka:
27 kommentaari:
Meie läbisime 59 ja siis forseerisime jõge, ühest harust roomasime üle jää, teise haru peale ehitasime silla, paraku ajakadu 15 min.
Meie võtsime 33 asemel 20-24.
59-36 läksime otse ja poolel teel ees lai lahtine jõgi. Alul kah mõtlesime purde ehitamisele, kuid koprad ei olnud puid kännust lõpuni lahti närinud. Liikusime Ida suunas mööda jõge ja paarisaja meetri pärast oli jõgi jääs. Sealt edasi üle luha oli päris raske minek paksus lumes.
54-53 lõige tundus vältimatu, kuna suurele teele välja jõudes kaardil olnud otse minevat rada maastikul ei paistnud.
54-53, suurele teele välja viinud viimane sirge lõik polnud kaardil, ilmselt uus laudtee, suurel teel tuli u 40 meetrit vasakule joosta ja rada jätkata. Vaatan et saime 2 min võitu.
Võistlusinfos on kirjas: "Keelualadeks (kaardil punase viirutusega) on kõik suuremad veekogud , Saku-Tallinna mnt. ja Tallinna ringtee." Ja lisaks veel: "NB! Saku-Tallinna mnt. ja Tallinna ringtee ristumisel viadukti all on kaks läbipääsu.Mõlema läbipääsu vahel on Saku-Tallinna mnt. ,mis on keeluala." Kuigi sulgudes olev täpsustus jätaks justkui möödahiilimise variandi, siis minuarust on nende kahe lausega selgelt öeldud, et viadukti juures tohib liikuda ainult põhja-lõuna (või vastupidi) suunal ühelt või teiselt poolt Saku-Tallinna mnt. Ok, viirutus on 21 KP juures katkendlik ja lubaks justkui viadukti peale ronida, aga kust otsast viirutus katkeb teisel pool? Mina seda küll ei näe. Või anti osadele tiimidele teistmoodi trükitud kaardid? Vaevalt!
Üle mõistuse keeruline juriidiline juhtum (vähemalt minu ajude jaoks) ...
Me ei riskinud 33 võtma minna, sest oleks tõesti kahtlane see minek olnud.
T
Asi ikka täiesti ühene - ringtee oli juhendis keeluala, kogu ulatuses. Lisaks korraldaja korduvalt rõhutas seda suuliseltki. Ma ei tulnud selle pealegi , et metsas hakata üksikasjalikult uurima seda kohta. Nüüd näen, et tõepoolest, viirutus ei mahtunud sinna tähistama seda keeldu, liiga hõreda sammuga punktirõnga ja 2 läbipääsukoridori vahel. Isegi kui viirutuse peale te ei läinud, ületasite ju mõttelise kordori punase keelava serva?
1. Juhend oli stardiajaks juba ammu meelest läinud ja ega seda pähe ka ei õppinud
2. Korraldaja juttu enne starti sageli ei kuule, see kostub väikesel maa-alal ja olulise info ajal ei pruugi kohal olla.
3. Eeldan, et kõik oluline info on arusaadavalt kaardil olemas
4. Oli väga ebaloogiline, et seal poleks olnud kahe kaardipoole vahel ühendust. No kus siis veel? Ja kui veel viirutust ka polnud, siis ei tekkinud kahtlustki, et minna ei tohi (pealegi on silla peal jalakäijate jaoks eraldatud tsoon)
jne
1.Ei oskagi kommenteerida - kui võistlusinfo on stardiajaks ununenud, siis on ikka miskit valesti ... mis mõtet sellel infol siis üldse on?
2.Nõus, ei kuule jne. Meist - kuna asi oli segane, siis 2 min. pärast stardipauku täpsustasin korraldajatelt Tln.-Saku tee ületamise lubatavad kohad üle. Aga saan aru, et tipptiimidel pole selleks aega.
3.Info oligi, aga 1:25k kaardil pole võimalik kõiki nüansse kajastada ja välja lugeda, need täpsustuvad juhendis ja võistlusinfos. Kui terve viadukt oleks kaetud viirutusega, siis poleks lubatud läbipääsudest essugi aru saanud.
4. Miks ebaloogiline? See oligi üks koht, millega tekitati rajaplaneeringu variandid.
jne.
RR
No näed, kui erinevalt võib asju mõista :)
Mind huvitab hoopis see, et kuidas selline punaste joonte huinjaa sinna kaardile üldse sai. Mida ametnik põhjenduseks tõi, kui üldse tõi. Meenutab kohati keskkonnakaitsjate kooskõlastusi, neid, kus piirangute kehtestamine muutub asjaks iseenesest.
Kas ikkagi on õigust inimestel keelata Tallinn-Saku maanteed ületada? See on ju vaid kõrvalmaantee!
OK, saan aru ringteest, ikkagi põhimaantee, kuid seal on ka lubatud kiirus kuni 90km/h ja nädalavahetusel liigub vähe autosid.
Tavaelus võid teed ületada, aga kui on väike võistlus, siis enam sind ei usaldata ja keegi ametnik või korraldaja peab sinu teeületuse eest vastutama. On ikka seadused.
Ja kui mingit paberit enne võistlust alla ei kirjuta, siis peaks justkui keegi teine sinu eest vastutama...
Siin oleks juristidel minu arust kõvasti selgitamist.
Võimalik et see ei olnud ametnike piirang vaid korraldaja enda ettevaatlikus. Õnnetus ei hüüa tulles.
Ja mitte ainult korraldajate ettevaatlikkus, vaid variant rajaplaneeringute mõjutamiseks.
RR
Etappide 51-50 ja 42-49 keelamine ei teinud rajavariantidele nüüd küll midagi head. Minu arust.
Nõus,
aga see on rajameistri valik, kuidas rada planeerida ja milliseid valikuid võimaldada. Igal võistlejal võib olla oma arvamus ja kõigil erinev ... Tuleb teha oma võistlus oma rajaplaneeringutega:)
RR
p.s. täna oli rabas lahe lõdvestussumpamine - 10 km suuskadel 2,5 tunniga.
Vaatasin kaardil,et midagi on KP 39-ga valesti.Ei usu,sest tulime mõttetu valikuga (ehk siis jätsime 30 ära)47>39.Sealt tulles oli kõik õige - teine kraav vasakule jäi paremat kätt väike tiik.3.kraav vasakule läksime sisse ning seal 39 kenasti ka asus.Viga pidi olema kas 30-s või sealt tulles.
Heiki
Meil klappis kõik. Ainult puudus teerada sihi ääres (kaardiviga?) ja 39-st 46-nda sihile minek tuli liiga kiiresti (emotsioon?).
Kui kuulsin, et mõni oli läinud 39-30 otse mööda kraavi, siis üritasin mõistatada, kuidas ise läksime.
Kuid tõenäoliselt oli selleks ajaks, kui meie seal liikusime, punkt juba õige sihi peale tõstetud.
Seega sain analüüsimisel tünga :)
Mina oleksin korraldajana samamoodi käitunud - poleks võistlejail lubanud neid maanteid ületada/kasutada. Just turvalisuse huvides. Kui Sa, Ets ei märganud võistlustuhinas 28KP'd, siis võib märkamata jääda ka mõni rekka..
Kasutamiseks keelatud teede tähistamiseks oleksin leiutanud eraldi tingmärgi.
Tere!
Rogainile raja mõistes need keelud Saku maantee ületamisel küll midagi ei andnud. Keelud olid infos välja toodud. Kaardile kandmisega oli asi segasem. Ise lugesin ka välja, et ringtee kohas viirutus lõpeb ja seega võib teed seal kohas ületada. Ja muide tee jalakäijate sektor millel Ets liikus on ka tee osa liiklusseaduse tähenduses. Aga mis puutub Saku teesse, liiklusohutust Saku, ringtee ja Männiku lõpp-peatuse vahelisel lõigul oleks ka muude vahenditega saanud parandada. Hoiatustahvlid, liikluskiiruse piirang, reguleerija ületuskohas jne.
Maidule vastaks nii, et joogipunkti juures ei reguleerind miski ega keegi maantee ületamist. Kas õnnetuse juhtumise tõenäosus selles kohas oli siis väiksem kui mujal? Vaevalt. Sest 90% võistkondi ületasid KP35 juures teed ja usun ca pooled neist kaks korda.
Saku-Tallinn tee oli ikka vast peamiselt rogaini keerukamaks muutmise jaoks keelatud. Ilmselt ka järvedest eemale hoidmiseks. Kuigi 1el järvel oli 10 p tagasi 80 cm paksune jää! Ja väga õnnestunud lüke, andis olulise lisamõõtme rajaplaneerimisele, nagu ka see, et kaardi sai stardihetkel. Lõunas maantee keeluala piir ei olnud mitte mingisuguse asulamärgi ega kiiruspiirangu muutuse kohaga kattuv, vaid just nii kaugel kui korraldajale tundus 21-33 piisavalt pikaks venitamiseks hea olevat. Oma tingmärk oleks keeluteedele küll võinud olla.
Lisaks veel vähemalt punktid 52, 25, 42, 51 on kõik Kaitseväe harjutusalal, seegi keeluala harjutuspäevadel...
terv Alar
Punktid 39 ja 51 olid vales kohas, kaotasime sellega 7+5 min. Selle teedeületamise piiramisega mindi ka muidugi liiale.
Meie saime ka korraldajatest niimoodi aru et 33-21 etapp on keelatud.
Ma Reigoga nõus selles osas, et KP51 asus 100-130 m lõuna pool. KP39 meie planeeringusse ei mahtunud.
KP24 oli aga üldse legendi järgi raske tuvastada asukohta, sest legend "puu jõe ääres" ei andnud vihjet kummal pool jõge asub?
Stardis oleks võinud üle hõigata selle 33-21 etapi keelamise.
Alar, kus see 21-33 vahel keeluala piir Sinu arust siis asub kaardi järgi? Minuarust lahmid huupi, see ei ole kaardil jooksu pealt loetav, mõistatasime seda kohta ja ja jätsime KP21 võtmata, solidaarsusest Teiega, mis maksis meile võib-olla 1 koha protokollis, nii ma arvan ja aru saan.
Ilmselgelt on Hiiekas valele üritusele sattunud.
Ott
Ei-ei. Üritused on lahedad. Ma tänan südamest korraldajaid ja soovin jõudu! Ma teen vaid konstruktiivset kriitikat rogaini raja osas. Veidi häiriv on siis kui rogaini rada hakkab rohkem sinna seikluse poole kalduma. Nagu Ets kirjutab, et peaks vähem bingot olema... aga no ei ole. Etappide 51-50 ja 42-49 keelamine ei andnud rajale midagi juurde. Natuke rohkem vaeva rajaga nähes oleks sellest maastikust 6-tunnise välja venitanud. Eelmisel aastal oli 5 tundi. Aga see maitseasi, kellele mis pikkus meeldib. Rogaini rajal loetakse ideaalseks võitja tulemuseks 90-95% punktidest. Talverogainil võitjad alla 78%, teine koht 67% ja kolmas-neljas 66%. Hinnake ise, kas oli loterii. Terv.
Reaalsustajuta inin ei ole konstruktiivne kriitika.
Ott
Seaduse mitte tundmine ei vabasta karistusest, õpetati meid koolis :) Tegelikult ei tulnud ma siia tüli norima ja olen suur Etsi blogi fänn. Lihtsalt tekkis huvi, kas sain korraldajatest õigesti aru või mitte, kas autor oma tiimikaaslasega eksis või mitte, teadmaks, mida tulevikus sarnases olukorras teha.
Aga kõige mõistlikum oleks, et korraldajad näeksid ette, selliseid kaheti mõistetavaid olukordi ja üritaks neid vältida, olgu see parema sõnastusega reeglites või eri tingmärgi kasutamisega või mõne muu nipiga.
Päikest kõigile ja järgmise rogainini :)
HPSTaemile - punkt viidi õi8gesse kohta umbes 1/2 tu8ndi enne seda, kui Teie sinna jõudsite.
Postita kommentaar