Käiks Tallinnas rattaga tööl, kuid maanteel sõites on see liiga ohtlik. Igal hommikul sõidan autoga mööda Paldiski maanteed ja seal ei tahaks kuidagi hommikuti rattaga olla. Sauekatel, sakukatel, tabasalukatel on hea elu, igalt poolt lähevad kergliiklusteed pealinna, kuid Keila linn on selles osas õnnetus seisus.
Orienteeruja Tarmo Klaar testis ära ühe võimaluse rattaga Tallinna saada, maanteid kasutamata, kus algusosas sõitis piki raudteed Saue viaduktini ja sealt mööda väiksemaid sõiduteid Saue keskuseni. Edasi läks juba lõbusalt piki kergliiklusteid.
Läksin minagi eile õhtul läbimurret testima ja peale Keila raudteesilla ületamist sain algusosas sõita piki raudtee-äärset teed, siis põllu serval olevat autojälge, seejärel piki niidetud põlluserva ja niitmata põlluserva, kuni lõpuks tuli ette paras võsane lõik, kuhu sisse ei tahtnud kuidagi sukelduda. Seda lõiku pidi olema küll ca 150m, kuid hommikuti, kastemärjas võsas, pole see kindlasti kõige meeldivam paik.
Keerasin tagasi, otsisin veel alternatiivseid läbipääse, kuid ainsaks võimaluseks jäi ainult Tallinna ringtee.
Järeldus:
Tallinna sõitmiseks peab kõigepealt sõitma 4km piki Tallinna ringteed ja enne viadukti pöörama vasakule Välja teele. Sealt siis edasi Saueni.
Vaadates maakonnaplaneeringu kergliiklusteede teemaplaneeringut (X-GIS), on see paksult täis joonistatud 1.prioriteedi (punaseid) ja 2.prioriteedi (helerohelisi) kergliiklusteid. Kergliiklusteed on nii raudtee ääres kui maantee ääres ja ka piki Paldiski maanteed ning veel sajas erinevas kohas.
See plaan võimaldab tulevikus küll igale poole kergliiklusteid ehitada, kuid nende rajamise osas ei tekita mingit optimismi.
Keilakate jaoks peaks esimeseks või null-prioriteediks olema Keila ja Saue linna ühendamine, mis oleks vajalik ka Saue koolis õppivatele Keila lastele. Loomulikult tahaks kergliiklusteed veel mere äärde ja piki Paldiski maanteed Tallinna, kuid need tunduvad pigem ulmeliste soovidena.
Kes peaks initsiatiivi näitama Keila ja Saue linna kergliiklusteega ühendamise osas? Kelle asi see on?
Orienteeruja Tarmo Klaar testis ära ühe võimaluse rattaga Tallinna saada, maanteid kasutamata, kus algusosas sõitis piki raudteed Saue viaduktini ja sealt mööda väiksemaid sõiduteid Saue keskuseni. Edasi läks juba lõbusalt piki kergliiklusteid.
Läksin minagi eile õhtul läbimurret testima ja peale Keila raudteesilla ületamist sain algusosas sõita piki raudtee-äärset teed, siis põllu serval olevat autojälge, seejärel piki niidetud põlluserva ja niitmata põlluserva, kuni lõpuks tuli ette paras võsane lõik, kuhu sisse ei tahtnud kuidagi sukelduda. Seda lõiku pidi olema küll ca 150m, kuid hommikuti, kastemärjas võsas, pole see kindlasti kõige meeldivam paik.
Keerasin tagasi, otsisin veel alternatiivseid läbipääse, kuid ainsaks võimaluseks jäi ainult Tallinna ringtee.
Järeldus:
Tallinna sõitmiseks peab kõigepealt sõitma 4km piki Tallinna ringteed ja enne viadukti pöörama vasakule Välja teele. Sealt siis edasi Saueni.
Vaadates maakonnaplaneeringu kergliiklusteede teemaplaneeringut (X-GIS), on see paksult täis joonistatud 1.prioriteedi (punaseid) ja 2.prioriteedi (helerohelisi) kergliiklusteid. Kergliiklusteed on nii raudtee ääres kui maantee ääres ja ka piki Paldiski maanteed ning veel sajas erinevas kohas.
See plaan võimaldab tulevikus küll igale poole kergliiklusteid ehitada, kuid nende rajamise osas ei tekita mingit optimismi.
Keilakate jaoks peaks esimeseks või null-prioriteediks olema Keila ja Saue linna ühendamine, mis oleks vajalik ka Saue koolis õppivatele Keila lastele. Loomulikult tahaks kergliiklusteed veel mere äärde ja piki Paldiski maanteed Tallinna, kuid need tunduvad pigem ulmeliste soovidena.
Kes peaks initsiatiivi näitama Keila ja Saue linna kergliiklusteega ühendamise osas? Kelle asi see on?
6 kommentaari:
Eduard, proovi järgi ja vänta üle viadukti Sauele, võibolla ei peagi pettuma maantee mitteohtlikkuses:)
AL
Kas võsane lõik oli enne või peale Valingu jaama?
AL, ükskord ma väntan sealt niikuinii. Aga see ei tähenda, et turvalist kergliiklusteed vaja poleks.
Meelis, see oli enne Valingu jaama.
Nad võiks kergliiklustee Paldiski maantee äärde teha. Ja midagi jalakäijatele ka. Keila ja Tallinna vahel on ka elu... millega on ilma autota keeruline toime tulla.
Keila ja Tallinna vahel on ka elu... :-))
On elu, aga mis elu see ka on ...
2018. Tutermaani on kergliiklus tee tehtud.
Postita kommentaar